به گزارش خبرنگار تجسمي "مهر" رابرت سي مورگان مجموعه ساز ، تاريخدان هنر ، هنرمند و منتقد امريكايي برجسته هنري در گزارش خود از دو سالانه ونيز 2003 نوشت : از ميان آثار سه هنرهمند ( بهروز دارش ، حسين خسروجردي و احمد نادعليان ) و يك فيلمساز ( عباس كيارستمي ) ، من مخصوصا ، با مجسمه هاي بزرگ نوراني بهروز دارش شگفت زده شدم . با ديدن اين آثار من چنان تكان خوردم كه تنها آه مي كشيدم و توانستم بارها واژه " اوج هنر " را برزبان بياورم .
نويسنده كتاب " كلمنت گرين برگ ، آخرين نوشته ها " ، درادامه مطلب خود نوشته است : آثار دارش به عنوان چيده مان هاي فانتزي - " زيبايي شناسي عدم و آنچه تهي ناميده مي شود " توصيف شده اند . در ميان جعبه هاي بلند نوراني خود ، دارش از هر دو شكل ، فرم هاي آبستره و فيگورهاي ظريف بريده شده از آلومنيوم استفاده كرده است .
اين نويسنده ، پس از توصيف مجسمه هاي دارش در بيان كاركرد زيبايي شناسانه آنها مي نويسد : آثار دارش درنهايت يك بيانيه وفاداري براي انتقال اين فكر كه هنوز هنر ظرفيت انتقال ارزش هاي ماورايي را دارد ، هستند .
گزارش معتبرترين مجله مجسمه سازي جهان از ونيز :
آثار هنرمندان ايراني ستودني است
رابرت سي مورگان در گزارش خود از دو سالانه ونيز ، در مجله مجسمه ( Sculpture ) ، كيفيت آثار هنر مندان ايراني را ستود .
کد خبر 76035
نظر شما